Sa oled siin

Rannavalveteenuse hea tava ühtlustab rannavalveteenuse osutamise taset

2. juuni 2015 - 8:46

Siseministeerium uuendas rannavalveteenuse hea tava ning veesõidukite rentimisel ja veeparkide haldamisel osutatava teenuse hea tava. Tegu on soovitustega algavaks rannahooajaks mille järgmine aitab siseministeeriumi hinnangul tõsta veeohutuse taset Eestis.

Siseministeeriumi pääste- ja kriisireguleerimispoliitika osakonna nõuniku Mari Tikani sõnul sooviti kaasata juhendmaterjalide koostamisprotsessi võimalikult palju huvitatud osapooli ja organisatsioone. Oma panuse nende koostamisel andsid kõik linna- ja vallavalitsused, Eesti Turvaettevõtete Liit, MTÜ Selts Eesti Vetelpääste, AS G4S, ligi 50 kanuu, paadi ja muu veesõiduki rentijat ja matkade korraldajat. Lisaks Politsei- ja Piirivalveameti, Veeteede Ameti, Päästeameti kui ka Tarbijakaitseameti esindajad.

„Värskelt valminud head tavad on suunatud nii kohalikele omavalitsustele, turvaettevõtetele, vetelpäästjatele kui ka veega seotud teenuste pakkujatele. Nende koostamisel oli eesmärgiks soovituslikul kujul määratleda nii rannavalveteenuse osutamise kui veesõidukite rentimise ja veeparkide haldamise teenuse osutamise põhimõtted. Juhendmaterjali rakendamine aitab ühtlustada rannavalveteenuse osutamise ja veeparkide haldamise teenuse taset erinevates Eesti piirkondades,’’ lausus Tikan.

Mari Tikan märgib, et ehki tegu on nö hea tahte kokkulepetega, peaksid nii rannavalveteenuse kui veesõidukite rentimisega tegelevad ettevõtted neid juhendeid järgima, sest vaid sel moel saame üheskoos suurendada veeohutust Eesti veekogudel. Lisaks on Tarbijakaitseametil õigus kontrollida heades tavades äratoodud punktide täitmist, kui tegu on otsese teenuse pakkumise ja tarbimisega’’ lausus Tikan.

Uuendatud rannavalveteenuse hea tava ja värskelt koostatud veesõidukite rentimisel ja veeparkide haldamisel osutatava teenuse hea tava leiate Siseministeeriumi veebilehel https://www.siseministeerium.ee/et/siseturvalisuse-valdkond/ennetustegevus

Valdkond: